Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
374.7 --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- S20090904.JPG --- Adult learning --- Learning --- Andragogical learning --- Philosophy --- Cognitive psychology --- leermethoden --- didactische processen --- Educational psychology --- leertheorieën --- Adult learning. --- Philosophy. --- pedagogie --- Levenslang leren --- 454 --- levenslang leren --- cognitieve psychologie --- pedagogische psychologie --- 37 --- 374.7 Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- 374.7 Education and training out of school. Further education for adults --- Education and training out of school. Further education for adults --- Apprentissage --- Éducation des adultes --- philosophie
Choose an application
informaticaonderwijs --- Didactics of technology --- MS Windows --- Computer architecture. Operating systems --- internet --- 372.868.13 --- 374.7 --- informatica --- 004.451 --- windows 7 --- 487.2 --- Informatica --- 681.41 --- Windows 7 --- 527.1 --- windows --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- 372.868.13 Computers. Informatica-opleidingen --(niet-universitair onderwijs) --- Computers. Informatica-opleidingen --(niet-universitair onderwijs) --- Besturingssystemen --- Informatiekunde --- handboeken secundair onderwijs --- PHL-Education 12 --- Volwasseneneducatie --- Computervaardigheden --- Word --- Excel --- Netwerken --- Internet --- Paint --- Secundair onderwijs --- 374.7 Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- 374.7 Education and training out of school. Further education for adults --- Education and training out of school. Further education for adults --- Netwerk (ict)
Choose an application
In dit boek geeft de auteur een grondig inzicht in het leren van volwassenen en in de wijze waarop aan dat leren optimale kansen kan worden gegeven. Hij ontwikkelde een eigen visie en praktijk. Zijn benadering is het best te karakteriseren als integraal: alle aspecten mee verrekenend, en integratief: gericht op een zo groot mogelijke integratie of heelheid bij de betrokkenen. Steeds wordt een leren-met-de-gehele-persoon beoogd. Dat perspectief kan vooral in vormingsprogramma's van lange duur, maar niet enkel daar, bewust worden vastgehouden. In ons westers leef- en werkklimaat is een dergelijke benadering eigenzinnig, ja zelfs tegendraads te noemen, omdat zij ingaat tegen eenzijdige klemtonen die momenteel courant worden gelegd (in de vele 'functionele' opleidingen die worden aangeboden).
Volwassenenvorming --- Volwassenenvorming. --- Methodiek. --- volwasseneneducatie --- Adult education. Lifelong learning --- 374.7 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Pastoraal --- #PBIB:2005.2 --- #gsdbP --- C6 --- volwassenen --- vorming --- vormingswerk --- 712 Onderwijs voor volwassenen --- #KVHB:Volwasseneneducatie --- 493 --- andragogie --- volwassenenonderwijs --- volwassenenvorming --- Volwasseneneducatie (levenslang leren, permanente educatie, tweedekansonderwijs) --- sociaal-cultureel werk --- 113883.jpg --- Volwassenenvorming ; Vlaanderen --- sociaal-cultureel werkers --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- sociaal-cultureel werk, volwasseneneducatie, permanente educatie, educatief verlof --- Volwasseneneducatie --- 374 --- Adulthood --- Psychological aspects --- Levenslang leren --- Vormingswerker --- Begeleiden --- 374.7 Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- 374.7 Education and training out of school. Further education for adults --- Education and training out of school. Further education for adults --- Sociaal-cultureel werker --- Begeleiding --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Pastoraal
Choose an application
372.868.13 --- 374.7 --- informatica --- 520.5 --- Windows 8 --- 004.451 --- windows 8 --- 487.2 --- Informatica --- ICT ; leermiddelen --- 527.1 --- windows --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- 372.868.13 Computers. Informatica-opleidingen --(niet-universitair onderwijs) --- Computers. Informatica-opleidingen --(niet-universitair onderwijs) --- informatica, informatietechnologie - inleidingen --- Besturingssystemen --- Informatiekunde --- handboeken secundair onderwijs --- PHL-Education 13 --- PHL-Central Office 13 --- #BSCH: vak: informatica --- Schoolbooks - Didactic material --- Volwasseneneducatie --- Computervaardigheden --- Word --- Excel --- Netwerken --- Internet --- Secundair onderwijs --- 374.7 Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- 374.7 Education and training out of school. Further education for adults --- Education and training out of school. Further education for adults --- Netwerk (ict)
Choose an application
Information scientists --- Library employees --- 027 --- 374.7 --- Professional education --- Librarians --- Information science --- Education, Professional --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Communication --- Information literacy --- Library science --- Libraries --- Career education --- Education, Higher --- Technical education --- Personnel management --- Documentation and information --- Library education (Continuing education) --- Training of --- Information services --- Bibliothèques --- In-service training --- Congresses --- Employees --- Personnel --- Formation en cours d'emploi --- Congrès --- Scientists --- Continuing education --- Library education --- 374.7 Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- 374.7 Education and training out of school. Further education for adults --- Education and training out of school. Further education for adults --- Library education (Continuing education) - Congresses. --- Information scientists - Training of - Congresses.
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- Sociology of the developing countries --- Educational systems. Teaching systems --- Cabral, M. --- Guinea-Bissau --- alfabetisering --- volwassenenvorming, methoden --- 371 <665.2> --- 374.71 --- Freire, Paolo --- Onderwijs. Schoolwezen--Guinee --- Onderwijsmethoden voor volwassenen --- Opvoedkunde; 20e eeuw --- 374.71 Onderwijsmethoden voor volwassenen --- 371 <665.2> Onderwijs. Schoolwezen--Guinee --- politiserend sociaal-cultureel werk --- andragologie --- derdewereldproblematiek --- 374.7 --- 431.6 --- Pedagogiek --- analfabetisme --- opvoeding --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- 375 --- 37.013 --- 327 --- (zie ook: Onderwijskunde) --- 374.7 Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- 374.7 Education and training out of school. Further education for adults --- Education and training out of school. Further education for adults
Choose an application
AllesomvattendBedrijven grijpen evenementen meer en meer aan om allerlei commerciële doelstellingen te realiseren. Bacheloropleidingen voor event managers rijzen als paddenstoelen uit de grond.Roadbook Event Management is een allesomvattend handboek:met een algemeen theoretisch kadersectoroverschrijdend en praktijkgerichtdoorspekt met tal van illustrerende casesvoor zowel de professionele evenementensector als voor bachelor- en andere opleidingenTheorie én praktijkVoor het theoretisch kader zocht Eric Van Cauwenberge zijn weg in een labyrint van internationale en andere geschreven bronnen. Hij filterde de theorie door een commerciële (praktijk)bril. In de evenementsector is geen plaats voor natte vingerwerk. Return on investment is de norm en creativiteit, doorzettingsvermogen en een flinke dosis verantwoorde improvisatie zijn de sleutelwoorden in dit vak. Bron : http://www.diekeure.be
Evenementen --- Event management. --- Organisatie. --- Applied marketing --- evenementen marketing --- PHL-Central Office 12 --- eventmanagement --- 659 --- Event management --- Evenementen: organisatie --- sociaal-cultureel werk --- jeugdwerk --- 374 --- Eventmarketing --- marketing --- evenementenorganisatie --- Eventmanagement --- E110134.jpg --- Evenementen ; organisatie --- 375.9 --- evenementen --- event management --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- Publicity. Information work. Public relations --- 374 Volksontwikkeling. Agogiek. Vormingswerk --buiten schoolverband --- Volksontwikkeling. Agogiek. Vormingswerk --buiten schoolverband --- organisatie van congressen en evenementen --- events --- Evenementenmarketing --- Management --- Evenementiële communicatie --- Organisatie --- Evenement
Choose an application
personen met een meervoudige beperking --- Psychiatry --- personen met een mentale beperking --- orthopedagogiek --- Sociology of health --- Social policy and particular groups --- 376.5 --- 374.7 --- gehandicapten --- mensen met een mentale beperking --- 326 --- 463.8 --- meervoudig gehandicapten --- mentaal gehandicapten --- opvoedingsondersteuning --- 376.3 --- Hulpmiddelen --- Ondersteuning --- Personen met een meervoudige handicap --- Zorg --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- 376.5 Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden --- Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- Meervoudig gehandicapten
Choose an application
Het sociaal-culturele landschap is in volle beweging en verschillende uitdagingen dienen zich aan. Voortdurend trekken sociaal-cultureel werkers nieuwe sporen. Als handboek wil deze publicatie bijdragen tot de professionalisering van de brede sociaal-culturele praktijk. De twintig opgenomen artikels geven meer inzicht in de actuele praktijktheorie en in de ontwikkelingen op het terrein. Elke bladzijde zet de lezer aan tot reflectie over de eigen opvattingen over het sociaal-cultureel werk met volwassenen. Het eerste deel van dit handboek biedt een 'panorama'. Het bevat artikels die een breedbeeld bezorgen op het sociaal-cultureel werk met volwassenen. De bijdragen in het tweede deel beschrijven de belangrijkste 'oriëntatiepunten' voor het sociaal-cultureel denken en handelen. De bijdragen uit dit tweede deel zijn gerelateerd aan de kernfuncties van het sociaal-cultureel volwassenenwerk. In het derde deel - getiteld 'rugzak en kompas' - handelen de artikels over enkele middelen die sociaal-culturele organisaties ter beschikking hebben om de doelen van hun tocht te bereiken. Dit handboek kwam tot stand op initiatief van SoCiuS, het steunpunt voor het sociaal-cultureel volwassenenwerk. De redactieleden Frank Cockx, Gunter Gehre, Yves Larock, Gie Van den Eeckhaut, Tom Vanwing en Griet Verschelden staan garant voor een kwaliteitsvolle publicatie. De twintig auteurs schrijven elk vanuit hun eigen expertise een artikel dat ongetwijfeld op een positieve manier bijdraagt tot de verdere ontwikkeling van sociaal-cultureel werkers en van toekomstige sociaal-cultureel werkers.
volwasseneneducatie --- sociaal-cultureel werk --- Sociology of cultural policy --- Adult education. Lifelong learning --- volwassenen --- Flanders --- Assistance socio-culturelle --- Sociaal-cultureel werk --- 493.1 --- 374.7 --- #KVHB:Sociale pedagogie --- #KVHB:Sociaal-cultureel werk --- #KVHB:Volwasseneneducatie --- 714 Sociaal-cultureel vormingswerk --- #SBIB:054.AANKOOP --- #SBIB:316.7C316 --- #SBIB:35H436 --- Maatschappelijke werk 36 --- Cultuur 008 --- Volwassenenonderwijs 373.7 --- Beroepskwalificaties 331.543 --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- volwassenenvorming --- Volwasseneneducatie (levenslang leren, permanente educatie, tweedekansonderwijs) --- Vormingswerk (sociaal-cultureel werk) --- diversiteit --- integrale kwaliteitszorg --- vrijwilligerswerk --- Academic collection --- Volwasseneneducatie --- Leren --- Methodiek --- 374.73 --- Sociaal-cultureel vormingswerk --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Vormingswerk --- Beleidssectoren: welzijn, volksgezondheid en cultuur --- 374 --- Sociale agogiek --- Volwassenenvorming --- geschiedenis --- methodiek --- welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Sociaal-cultureel werk. --- Volwassenenvorming. --- geschiedenis. --- methodiek. --- welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening. --- Geschiedenis. --- Methodiek. --- Welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening. --- Vlaanderen --- 374.7 Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- 374.7 Education and training out of school. Further education for adults --- Education and training out of school. Further education for adults --- Emigratie
Choose an application
Er wordt vandaag een steeds grotere autonomie verwacht van kinderen en jongeren. Dat lijkt een positieve verworvenheid, maar tegelijk zijn de maatschappelijke hulpbronnen die kinderen en jongeren ondersteunen bij het verwerven van en omgaan met die autonomie niet voor iedereen in gelijke mate toegankelijk. De ongelijkheid tussen kinderen en jongeren wordt bovendien alleen maar groter - onder meer door de armoedeproblematiek die de laatste jaren zeker niet afgenomen is - en laat zich sterk gelden in het onderwijs en in de hulpverlening. Het boek staat dan ook stil bij deze twee sectoren. De meeste aandacht gaat echter uit naar het jeugdwerk. De vrije tijd van kinderen en jongeren is een belangrijk opvoedingsmilieu, waarin ze ervaringen opdoen die elders niet verworven worden. Tegelijk bereikt ook het jeugdwerk niet alle kinderen en jongeren in gelijke mate. Er is dan ook veel aandacht voor die vormen van jeugdwerk die zich uitdrukkelijk op de meest maatschappelijk kwetsbaren richten en er wordt gekozen voor een brede invulling van het vrijetijdsaanbod. Hierbij komen onder meer het belang van de leefomgeving en de centrale rol van sport aan bod. De rode draad doorheen dit boek is de vraag hoe we als samenleving vandaag omgaan met maatschappelijk kwetsbare kinderen en jongeren. De manier waarop we ons beleid op diverse sectoren vorm geven wordt kritisch ontleed. Het boek richt zich naar jeugdwerkers en coördinatoren, maar evenzeer naar beleidsmedewerkers- en verantwoordelijken, naar verantwoordelijken en medewerkers van netwerkpartners, en naar docenten en studenten van universiteiten en hogescholen
374 --- 253:37 --- 343.88 --- #SBIB:316.8H12 --- #SBIB:316.8H22 --- 663.1 Jeugdbeleid --- 323 --- 494 --- kansarmoede --- kwetsbare jongeren --- Jeugdbeleid --- Jeugdbescherming (kinderbescherming) --- Jeugdhulpverlening --- Jeugdwerk --- 186.6 Jeugd(sanctie)recht --- 374.3 --- Armoede --- Empowerment --- Maatschappelijke kwetsbaarheid --- armoedebestrijding --- jeugdbeleid --- jeugdwerk --- Jeugdwelzijnswerk --- Kansarme kinderen --- 343.88 Jeugdbescherming --- Jeugdbescherming --- 253:37 Pastoraal voor jeugd en opvoeding --- Pastoraal voor jeugd en opvoeding --- 374 Volksontwikkeling. Agogiek. Vormingswerk --buiten schoolverband --- Volksontwikkeling. Agogiek. Vormingswerk --buiten schoolverband --- Welzijns- en sociale problemen: sociaal gehandicapten (thuislozen, bijzondere jeugdzorg) --- Welzijnsorganisatie: sociale dienstverlening voor specifieke groepen --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Jeugdwerk - Jeugdbeleid --- Kansarme jeugd --- Integratie. --- Jeugdwerk. --- maatschappelijke kwetsbaarheid --- Age group sociology --- Social policy and particular groups --- PXL-Social Work 2015 --- sociale pedagogie --- maatschappelijke zorg --- Kinderen --- Jeugd --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere --- 362.8.007
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|